4
GIPUZKOAKO LURRALDE HISTORIKOKO ADMINISTRAZIOA

GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIA

OGASUN ETA FINANTZA DEPARTAMENTUA

5/2015 FORU AGINDUA, urtarrilaren 15ekoa, ibilgailu eta itsa­son­tzien batez besteko salmenta prezioak onar­tzen dituena ondare eskualdaketen eta egin­tza juridiko dokumentatuen gaineko zerga, oinorde­tza eta dohain­tzen gaineko zerga, zenbait garraiobideren gaineko zerga berezia, eta aberastasunaren eta fortuna handien gaineko zerga kudea­tzean aplika­tzeko.

Mar­txo­aren 8ko 2/2005 Foru Arauak, Gipuzkoako Zergen Foru Arau Orokorrak, 56. artikuluan ezar­tzen du merkatuko batez besteko prezioak direla balioak egiazta­tzeko bitartekoetako bat.

Balio egiaztapena merkatuko batez besteko prezioen arabera egiten denean, Ogasun eta Finan­tza Departamentuko foru diputatuak zilegi du foru aginduz onartu eta argitara­tzea bai batez besteko prezio horiek ondasun motaren arabera kalkula­tzeko sistema edo metodologia eta bai hortik ateratako balioak, halaxe xeda­tzen baitu abenduaren 16ko 79/2008 Foru Dekretuak, Zergen Foru Arau Orokorrean balioen egiaztapenerako aurreikusita dagoen prozedura gara­tzen duenak, 2.2 artikuluan.  

Orain artean bitarteko hori jo da egoki­tzat da garraiobide pribatuen balioak egiazta­tzeko, eta horren ondorioz, urtero propio onartutako foru aginduan jasota ­utzi dira ez bakarrik turismo ibilgailuen, lur orotarakoen eta motozikleten merkatuko prezioak, baita aisiarako itsa­son­tzienak ere.               

Bestalde, abenduaren 30eko 18/1987 Foru Arauak, Ondare Eskualdaketen eta Egin­tza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zergarenak, 45. artikuluan ezar­tzen du ibilgailu eta itsa­son­tzi erabiliak balora­tzeko aplikatu behar diren batez besteko salmenta prezioak aldian behin argiratuko den foru agindu bidez finkatu behar direla.

Balorazio hori berdin aplikatu da orain arte bai oinorde­tza eta dohain­tzen gaineko zergan eta bai zenbait garraiobideren gaineko zerga berezian ere.

Orobat, abenduaren 18ko 10/2012 Foru Arauak, Aberas­tasunaren eta Fortuna Handien gaineko Zergarenak, 16.1 artikuluaren bigarren paragrafoan ezar­tzen du ezen zergadunek, merkatu balioa zehazteko, erabil ditza­ketela zergaren sor­tza­pen egunean ibilgailu erabilien­tzat indarrean dauden balorazio taulak, hain zuzen ere ondare eskualdaketen eta egin­tza juridiko dokumentatuen gaineko zergarako eta oinorde­tzen eta dohain­tzen gaineko zergarako Foru Aldundiak onartutakoak.

Azken egunera­tzea urtarrilaren 9ko 1/2014 Foru Agin­duaren bidez egin zen. Agindu horrek ibilgailu eta itsa­son­tzi erabilien batez besteko salmenta prezioak eta horien antzi­natasunaren araberako balio-galeraren por­tzen­tajeak onartu zituen, hain zuzen ere, ondare eskualdaketen eta egin­tza juridiko dokumentatuen gaineko zerga, ondarearen gaineko zerga, oinorde­tza eta dohain­tzen gaineko zerga, zenbait garraiobideren gaineko zerga berezia berezia eta aberastasunaren eta fortuna handien gaineko zerga kudea­tzean aplikaziozkoak.

Ereduen eta prezioen taulak presta­tzeko, garraiobideak fabrikatu eta sal­tzen dituzten elkarteen argitalpenak eta fabrika­tzaileek berek ibilgailu berriei buruz egindako oharrak erabili dira.

Aurreko urteetan bezala, poten­tzia adierazteko kilowatta (kW) erabili da, eta 2008ko urtarriletik merkaturatutako ibilgailuen kasuan, CO2-ren isurpen maila gehitu da, kilometroko gramotan (gr-km) adierazia. Hala ere, motorren zaldi poten­tzia (ZP) eta poten­tzia fiskala modeloen identifikazio datu gisa mantendu dira. Izan ere, datu horiek komer­tzialak eta orokorrak direnez, baliagarriak gerta­tzen dira automobilen zenbait eredu identifika­tzeko. Era berean, ibilgailu ­batzuk bereizte aldera, erabaki da merkatura­tze aldia ere identifikazio elementu gisa erabil­tzea, haien deitura denboraren joanean ere manten­tzen baita. Izan ere, ibilgailu ­batzuk, desberdinak izanik ere, izen komer­tzial berdinarekin jarrai­tzen dute urte askotan. Bestalde, motozikleten batez besteko prezioak adierazteko, motorraren tamaina hartu da berriro kontuan, metro kubikotan adierazia. Zilindrada handiagokoen kasuan, kopuruak gehitu egin dira denborak aurrera egin ahala haien merkatuko balioa handiagoa izaten delako.

Azkenik, zenbait garraiobideren gaineko zerga bereziari dagokionez, eta balorazioa Europar Batasuneko irizpideekin bat etor dadin, mantendu egin da aurreko urtean erabilitako formula, hau da, merkatuko baliotik kanpo uzten da, zerga horren ondorioetarako, ibilgailu erabiliak dagoeneko jasan duen zeharkako zerga.

Hori guztia dela-eta, zilegi da batez besteko salmenta prezioak eta aplikagarri zaizkien por­tzen­tajeak 2015erako egunera­tzea.

Honenbestez, hau.

XEDA­TZEN DUT

1. artikulua.    Batez besteko prezio aplikagarrien taulak.

Onarturik gera­tzen dira ibilgailu eta itsa­son­tzi erabilien batez besteko salmenta prezioak eta horien antzi­natasunaren araberako balio-galeraren por­tzen­tajeak jaso­tzen dituzten taulak, foru agindu honetako I., II., III. eta IV. eranskinetan ageri direnak.

2. artikulua.    Aplikazio eremua.

Foru agindu honen bidez onar­tzen diren batez besteko salmenta prezioak egiaztabide gisa erabili ahal izango dira ondare eskualdaketen eta egin­tza juridiko dokumentatuen gaineko zerga, oinorde­tza eta dohain­tzen gaineko zerga, zenbait garraiobideren gaineko zerga berezia, eta aberastasunaren eta fortuna handien gaineko zerga kudea­tzeko. 

3. artikulua.    Nola zehaztu turismo ibilgailuen, lur orotarakoen eta motozikleten balioa.

Dagoeneko matrikulatuta dauden turismo ibilgailuen, lur orotarakoen eta motozikleten balioa zehazteko, foru agindu honetako I. eranskinean ageri diren batez besteko prezioei agindu honetan IV. eranskinean jasotako taulan eta instrukzioetan ezarritako por­tzen­tajeak aplikatuko zaizkie, erabilpen urteak eta, hala badagokio, ibilgailuaren jarduera kontuan hartuta.

4. artikulua.    Nola zehaztu aisiarako itsa­son­tzien eta ­itsas motorren balioa.

Aisiarako itsa­son­tzien eta ­itsas motorren balioa finka­tzeko, alde batetik ­ontzia baloratu behar da, motorrik gabe, eta beste alde batetik motorra. Horretarako, foru agindu honetako II. eta III. eranskinetan ezarritako balioak hartu behar dira eta balio horiei III. eranskinean erabilpen urteen arabera ageri den taulako por­tzen­tajeak aplikatu. Azkenik, balio eguneratuak batu behar dira, ­ontziaren balio osoa lor­tzeko.

5. artikulua.    Balioa zenbait garraiobideren gaineko zerga berezian zehazteko erregela berezia.         

Zenbait garraiobideren gaineko zerga bereziari dagokionez, erregela hauek aplikatuko dira:

Lehena.  Foru agindu honetako I., II. eta III. eranskinetan ageri diren batez besteko prezioei agindu honetako IV. eranskinean jasotako taulan eta instrukzioetan ezarritako por­tzen­tajeak aplikatuko zaizkie, erabilpen urteak eta, hala badagokio, ibilgailuaren jarduera kontuan hartuta.

Bigarrena.  Garraiobideak atze­rrian matrikulatuta egon badira, eta Gipuzkoan ibilgailu erabilien behin betiko lehen matrikulazioa egiten bazaie, aurreko lehen erregelan jasotakoaren arabera kalkulatutako merkatu baliotik zeharkako zergen kuoten hondar balioa kendu behar da, baldin eta haren barruan sartuta badago. Horretarako, formula hau erabili ahal izango da:       

                                                  MB

ZO = ­                                                   
                    1 + (
BEZtasa + ZGZBtasa + BESTELAKOtasak)

Hor:

ZO: garraiobide erabilien zerga oinarria zenbait garraiobideren gaineko zerga berezian.

MB: merkatu balioa, batez besteko prezioen taulen arabera kalkulatua IV. eranskineko por­tzen­tajeak aplikatu ondoren.

BEZtasa: garraiobidearen lehen matrikulazio efektiboaren unean BEZa dela–eta indarrean zegoen zerga tasa, bateko hainbestean adierazia, baldin eta matrikulazio hori BEZaren aplikazio lurraldean egin bada;            

ZGZBtasa: garraiobidearen lehen matrikulazio efektiboaren unean eta haren lurralde eremuan zenbait garraiobideren gaineko zerga bereziagatik indarrean zegoen zerga tasa, bateko hainbestean adierazia, baldin eta matrikulazio hori Espainian egin bada;

BESTELAKOtasak: garraiobidearen erosketa kargatu duten zeharkako beste zerga guztien karga tasak batze­aren emai­tza, bateko hainbestean adierazia, baldin eta merkatu balioan sartuta badaude.

XEDAPEN GEHIGARRIA

Bakarra.  Foru agindu honetan sartu gabeko ibilgailuak.

1.    Ibilgailu horiei dagokienez batez besteko salmenta prezioei buruzko foru agindu berri bat onar­tzen ez den bitartean, indarrean jarraituko du uztailaren 29ko 446/2014 Foru Aginduak, urtarrilaren 9ko 1/2014 Foru Aginduan sartu gabeko ibilgailu eta itsa­son­tzien batez besteko salmenta prezioak ondare eskualdaketen eta egin­tza juridiko dokumentatuen gaineko zerga, oinorde­tza eta dohain­tzen gaineko zerga, zenbait garraiobideren gaineko zerga berezia, eta aberastasunaren eta fortuna handien gaineko zerga kudea­tzean aplika­tzeko onar­tzen dituenak.

2.    Uztailaren 29ko 446/2014 Foru Aginduan urtarrilaren 9ko 1/2014 Foru Aginduari buruz egindako aipamenak foru agindu honi buruz egindako­tzat joko dira.

XEDAPEN INDARGABE­TZAILEA

Indarrik gabe gera­tzen da urtarrilaren 9ko 1/2014 Foru Agindua, ibilgailu eta itsa­son­tzien batez besteko salmenta prezioak onar­tzen dituena ondare eskualdaketen eta egin­tza juridiko dokumentatuen gaineko zerga, ondarearen gaineko zerga, oinorde­tza eta dohain­tzen gaineko zerga, zenbait garraiobideren gaineko zerga berezia eta aberastasunaren eta fortuna handien gaineko zerga kudea­tzean aplika­tzeko.

AMAIERAKO XEDAPENA

Foru agindu hau Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratu ondorengo egunean jarriko da indarrean.

Donostia, 2015eko urtarrilaren 15a.—Helena Franco
                Ibarza­bal, Ogasun eta Finan­tzako Departamentuko foru diputatua.              (362)

Ziklomotorren eta motozikleta erabilien batez besteko prezioak, aurreneko aldiz matrikulatu ondorengo lehen urtean
2015eko ekitaldirako balioak

Zilindrada                                                                                                             Prezioak/Euroak

50 z.z. arte                                                                                 600

50,01.etik 75 z.z.tara                                                                750

75,01.etik 125 z.z.tara                                                          1.100

125,01.etik 150 z.z.tara                                                        1.200

150,01.etik 200 z.z.tara                                                        1.300

200,01.etik 250 z.z.tara                                                        1.500

250,01.etik 350 z.z.tara                                                        2.200

350,01.etik 450 z.z.tara                                                        2.700

450,01.etik 550 z.z.tara                                                        3.000

550,01.etik 750 z.z.tara                                                        5.000

750,01.etik 1.000 z.z.tara                                                    7.500

1.000,01.etik 1.200 z.z.tara                                                 9.500

1.200,01 z.z. eta hauniagoak                                             12.000

III. ERANSKINA

­ITSAS MOTORRAK

­Itsas motorraren oinarrizko balorazioa. Horren transmisioa ere kontuan hartu da (karelez kanpokoa, karelez barrukoa, karelez kanpo eta barrukoa).

Benetako unitatearen poten­tzia mekanikoko ZP edo KW-en arabera, erregai motari jarraituaz:

 

Gasolina (euro/benetako ZP)

Gasolina (euros/C.V. real)

Diesela (euro/benetako ZP)

Diesel (euros/C.V. real)

50 ZP-raino / Hasta 50 C.V.

42,07

72,12

Hortik gorako ZP bakoitzeko / Por cada C.V. más

27,05

42,07

 

 

Gasolina (euro/benetako KW)

Gasolina (euros / KW. real)

Diesela (euro/benetako KW)

Diesel (euros / KW. real)

37 KW-raino / Hasta 37 KW

56,86

97,46

Hortik gorako KW. bakoitzeko / Por cada KW más

36,80

57,24

 

Itsa­son­tzietan, motorrik gabeko ­ontzia eta motorra bereizita baloratuko dira.

Zerrendan jasotako balioa motorrik gabeko ­ontziarena izango da eta, eta antzi­natasunaren arabera balorazio por­tzen­tajeak erabiliz egunera­tzeko oinarri gisa balio izango du, segun eta belaon­tzia eta motorrezko ­ontzia izan.   

Motorizazioa belaon­tzietan osagarria eta motorrezko ­ontzietan fun­tsez­koa izanik, ­itsas motorraren oinarrizko balorazioaren arabera kalkulatuko da motorizazioaren oinarrizko balioa, eta balorazio por­tzen­tajeei jarraituaz eguneratuko da propul­tsio-ekipoaren antzi­natasunaren arabera.

Balio eguneratu osoa lor­tzeko, batu behar dira motorrik gabeko ­ontzien eta ­itsas motorren balio eguneratuak (alegia, lehenago lortutako balioak).

Hona hemen erabilpen urteen arabera zehaztutako balorazio por­tzen­tajeak, Ogasuna eta Finan­tza Departamentuak itsas ontzi eta motorretarako finkatu dituen batez besteko prezioei aplikatu behar zaizkienak:

 

Erabilpen urteak / Años de uso

Itsasontziak (motorrik gabe)

Embarcaciones ( sin motor)

Itsas motorrak

haien transm.

Motores marinos con su transmisión

Belaontziak / A vela

Motordunak / A motor

Urtebete arte / Hasta 1 año

100

100

100

Urtebete baino gehiagotik 2 urtera / Más de 1 año, hasta 2

95

85

85

2 baino gehiagotik 3 urtera / Más de 2 años, hasta 3

89

72

72

3 baino gehiagotik 4 urtera / Más de 3 años, hasta 4

78

61

61

4 baino gehiagotik 5 urtera / Más de 4 años, hasta 5

70

52

52

5 baino gehiagotik 6 urtera / Más de 5 años, hasta 6

60

44

44

6 baino gehiagotik 7 urtera / Más de 6 años, hasta 7

55

37

37

7 baino gehiagotik 8 urtera / Más de 7 años, hasta 8

40

32

32

8 baino gehiagotik 9 urtera / Más de 8 años, hasta 9

38

27

27

9 baino gehiagotik 10 urtera / Más de 9 años, hasta 10

35

23

23

10 baino gehiagotik 11 urtera / Más de 10 años, hasta 11

30

19

19

11 baino gehiagotik 12 urtera / Más de 11 años, hasta 12

25

16

16

12 baino gehiagotik 13 urtera / Más de 12 años, hasta 13

20

14

14

13 baino gehiagotik 14 urtera / Más de 13 años, hasta 14

15

12

12

14 irtetol gora / Más de 14 años

10

10

10

 

IV ERANSKINA

Hona hemen erabilpen urteen arabera zehaztutako balorazio por­tzen­tajeak, Ogasuna eta Finan­tza Departa­mentuak jadanik matrikulatutako turismoko eta lur orotariko ibilgailuetarako eta motozikletetarako finkatu dituen prezioei aplikatu behar zaizkienak:

Erabilpen urteak / Años de uso

Portzentajeak / Porcentajes

Urtebete arte / Hasta 1 año

100

 

Urtebete baino gehiagotik 2 urtera / Más de 1 año, hasta 2

84

 

2 baino gehiagotik 3 urtera / Más de 2 años, hasta 3

67

 

3 baino gehiagotik 4 urtera / Más de 3 años, hasta 4

56

 

4 baino gehiagotik 5 urtera / Más de 4 años, hasta 5

47

 

5 baino gehiagotik 6 urtera / Más de 5 años, hasta 6

39

 

6 baino gehiagotik 7 urtera / Más de 6 años, hasta 7

34

 

7 baino gehiagotik 8 urtera / Más de 7 años, hasta 8

28

 

8 baino gehiagotik 9 urtera / Más de 8 años, hasta 9

24

 

9 baino gehiagotik 10 urtera / Más de 9 años, hasta 10

19

 

10 baino gehiagotik 11 urtera / Más de 10 años, hasta 11

17

 

11 baino gehiagotik 12 urtera/ Más de 11 años, hasta 12

13

 

12 urtetik gora / Más de 12 años

10

 

 

Aurreko por­tzen­tajeak erabilita atera­tzen den por­tzen­tajea 100eko 70 murriztuko da, baldin eta saldutako ibilgailua bakarrik lotuta egon bada, sei hilabete baino gehiagotan behin betiko lehen matrikulaziotik aurrera, kontraprestazio bidezko gidarien irakaskun­tzari edo gidaririk gabeko ibilgailuen ailokairuari edo, bestela, indarrean dagoen legeriaren arabera, taxi, autotaxi edo autoturismoa izan bada.