33. zenbakia | Data 2014-02-19 | 114 orria |
ZUMAIAKO UDALA
Gaia: Zumaiako Udaleko Larrialdietarako Apartamentuan Sartzeko
Araudiari behin betiko onespena ematea.
Udalaren 2013ko abenduaren 19ko ezohiko osoko bilkuran Zumaiako Udaleko
Larrialdietarako Apartamentuan Sartzeko Araudiari hasierako onarpena eman
zion.
Ordenantza hori 30 eguneko epean jendaurrean jarri zen, 2014ko
urtarrilaren 7ko Gipuzkoako Aldizkari
Ofizialean argitaratutako iragarkiaren bidez, eta ez zenez aurkeztu
interesdun aldetik inolako erreklamaziorik zein iradokizunik, aipatutako
ordenantza behin betiko onartutzat ematen da.
Beraz, Toki Jaurbidearen Oinarriak arautzen dituen apirilaren 2ko
7/1985 Legearen 70.2 artikuluan ezarritakoaren arabera, iragarki honetan
eranskin gisa argitaratzen da araudiaren testu osoa.
Administrazio bidean behin betikoa den akordio honen aurka
administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jarri ahal izango da Euskal Autonomia
Erkidegoko Auzitegi Nagusiaren Administrazioarekiko Auzietako Salaren aurrean,
iragarkia argitaratzen den hurrengo egunetik hasi eta bi hilabeteko epean.
Zumaia, 2014ko otsailaren 13a.—Ińaki Agirrezabala Alkorta, Alkatea.
(443) (1499)
Zumaiako Udaleko Larrialdietako Apartamentura sartzeko prozedura eta
funtzionamendu arautegia.
ZIOEN AZALPENA
12/2008, abenduaren 5ekoa Gizarte Zerbitzuen Legearen 6. artikuluan
jasotzen da Gizarte Zerbitzuen Euskal Sistemaren funtsezko eginkizunak dira:
— Pertsonen autonomia sustatzea eta mendetasun-egoerek pertsonei
eta familiei eragiten dizkieten beharrizanei aurrea hartu eta erantzutea.
— Babesgabezia-egoerek eragiten dituzten beharrizanei aurrea hartu eta
erantzutea.
— Bazterketa egoerei aurrea hartu eta erantzutea eta pertsonen,
familien eta taldeen gizarteratzea sustatzea.
— Larrialdi-egoerek pertsonei eta familiei eragiten dizkieten
beharrizanei aurrea hartu eta erantzutea.
Helburu horiek lortze aldera, mekanismo batzuk jarriko direla dio,
besteak beste, Gizarte-zerbitzuen arloan arreta behar duten
gizarte-beharrizanak aurkitzea eta horiei erantzuteko zerbitzu eta
prestazio egokienak planifikatzea.
Legean ere 8. artikuluan Arretarako eta esku-hartzerako ereduaz jasotzen
du Gizarte Zerbitzuen Euskal Sistema komunitate oinarri duen ikuspegiaren
arabera jardungo da, alegia zerbitzu eta prestazioen hurbiltasunaren
ikuspegiaren arabera.
Baliabideak eta esku-hartzea tokian tokiko erkidegoaren ezaugarrien
araberakoak izan daitezen saiatuko da.
Baita adierazten da pertsonei arreta beren ohiko ingurunean emateko
eskainiko du, ahal dela beren bizitokian, eta ohiko bizilekuan jarraitzeko
modurik ez dutenean, beren ohiko ingurunearen ordezko egokiak aurkitu beharko
dira, neurriagatik eta hurbil egoteagatik egokiak diren egoitza ordezkoak.
Ildo honetan 2004. urtean Zumaiako Udalak Branka eraikuntzan, eraiki eta
aldi berean Balio anitzeko apartamentuak eskuratzeko prozesua eta horien funtzionamendu
erregelamendua onartu zen.
2005. urtean Zumaiako Udalak hainbat herritarren beharrei erantzun
nahirik Brankan kokatuta dauden apartamentuak ireki zituen.
2012. urtean, zumaiarren eskaera eta beharrak baloratuz,
larrialdietarako apartamentuetako batetik bi apartamentu balioaniztun egitea
erabaki da
2013. urtetik aurrera, 4 plaza dituen larrialdietarako apartamentu bat
izango dugu.
Brankako larrialdietarako apartamentuaren ardura udalarena izan arren,
etxebizitzen kudeaketa, dagokion enpresa esleipendunaren esku geratuko
daiteke.
ATARIKO TITULUA
I. KAPITULUA. XEDAPEN OROKORRAK
1. artikulua. Xedea.
Arautegi honek Zumaiako herrian kokatuta eta Udalarena den larrialdietarako
apartamentuan sarrera eta funtzionamendua arautzen du.
2. artikulua. Definizioa.
Baliabide hau, 4 plazako 80,60m2 dituen apartamentua da.
Larrialdietarako Apartamentuak aldi baterako bizitokia eta harrera
eskaintzen du, eta etxebizitza ezak edota bizikidetza arazo larriak
sortutako egoera larriengatik ohiko beren etxebizitzatik irtetea eskatzen
duten egoerei erantzun bat emateko da.
3. artikulua. Helburuak.
Helburu orokorrak:
Hainbat egoera larriengatik etxebizitzarik gabe edo beren ohiko etxebizitzan
bizitzen jarraitzeko arazoak dituzten pertsonei, familiei, bizitokia,
harrera, gainbegiraketa eta jarraipena eskaintzea.
Helburu zehatzak:
— Pertsona horiei komunitate inguru ohiko batean bizitzeko aukera
ematea, aurreko etxebizitzan zituzten baldintzak hobetu ahal izateko.
— Zerbitzu guztietan prebentzio ikuspegi bat sartu, ahal den
neurrian, gizarte arriskuak edo beharrizanak azaldu edo larriagotu aurretik.
— Gizarte eta bizikidetza harremanei euts diezaieten laguntzea erabiltzaileen
parte hartzea bultzatuz, herri mailan antolatzen diren ekintzetan.
— Pertsona horien bizitza kalitatea hobetzea.
Horretarako, Oinarrizko Gizarte Zerbitzuek kasu bakoitzean beharrezkotzat jotzen
dituzten esku hartze programak diseinatu beharko dituzte, ebaluatzeko eta
berrikusteko aldizkako mekanismoak jasoz.
4. artikulua. Zerbitzuak.
Etxebizitza horietan biziko diren pertsonek
zerbitzu hauek izango dituzte eskura:
Erabiltzaileentzat Oinarrizko zerbitzuak:
Bizitoki zerbitzua:
— Apartamentuari dagokion espazioa.
Harrera eta abegi zerbitzua:
— Erabiltzaileei harrera eta abegia.
Gainbegiraketa eta jarraipen Zerbitzua:
— Modu bateratuan erabiltzaileak behar dituen laguntza edo prebentzio
zerbitzuak Banakako esku-hartze Planean zehaztu:
— Atentzio pertsonaleko zerbitzua.
— Etxeko lanetarako zerbitzua.
— Gainbegiraketa Zerbitzua.
— Bitartekaritza lana, pertsonen arteko arazoak eta kexak sortuko
balira.
Garbitasun eta mantentze zerbitzua:
— Guztion erabilerarako guneen garbitasuna.
— Guztion erabilerarako eta erabilera pribatuko guneen mantentze-lana.
5. artikulua. Arduren banaketa.
Zumaiako Udaleko Gizarte Zerbitzuen Saileko ardurak hauek izango dira:
— Etxebizitzan sartu nahi dutenei informazioa eta aholkua ematea:
Zertan datzan zerbitzua eta zer baldintza bete behar diren.
— Eskaerak jasotzea eta baloratzea.
— Erabiltzailearekin adostutako Arreta plan pertsonal bat lantzea.
Planaren jarraipena eta ebaluazioa.
— Pertsonak banan-banan hartzea, eta etxebizitza mota hauetan sartzeko
baldintzak betetzen ez dituztenei (baldintza fisikoak edo psikikoak,
integrazio arazoak, ezintasuna eta abar direla eta) edo hala eskatzen duten
erabiltzaileei beste irtenbide batzuk aurkitzen laguntzea.
— Apartamentuetan sartzeko prozedura lantzea.
— Barne Erregelamendua onartzeko proposamena.
— Erabiltzaile bakoitzak ordaindu beharreko diru kopurua zehaztea,
horretarako onartua izan den araudiaren arabera.
— Kudeaketa, administrazio eta funtzionamenduaz arduratuko da.
Zumaiako Udaleko Ogasun Saileko ardurak hauek dira:
— Ordenantza fiskaletan, apartamentuan ordaindu beharreko tasa
zehaztea.
Zerbitzua enpresa batek kudeatzen badu, enpresa esleipendunaren
ardura hau da:
— Apartamentura sartuko diren erabiltzaileak harrera, abegi eta
segimendua egitea.
— Erabiltzaile bakoitzarentzako banakako plana egitea.
— Erabiltzaile bakoitzari jarraipena eta gainbegiratzea.
— Etxebizitzetako instalazioen, etxetresna elektrikoen edo altzarien
mantentze lana.
— Guztiek erabiltzen dituzten guneak garbitzea.
— Bitartekaritza lana egitea, arazoak edo kexak daudenean.
— Erabiltzaileekin lotutako edozein gertaera garrantzitsu Gizarte
Zerbitzuei jakinarazi beharko zaio. Honakoak besteak beste:
— Etxebizitzen garbiketa.
— Harreman arazo larriak.
— Sortu litezkeen arazoak.
— Gaitasun kognitiboen aldaketa.
I. TITULUA
ARAUDI KOMUNA
I. KAPITULUA. ERABILTZAILEAK
6. artikulua. Zerbitzua eskuratzeko baldintzak
Larrialdietarako bizitokian sartzeko eskatzaileek baldintza hauek
bete beharko dituzte:
Aldagaia: Udalerrian bizitzea.
Bere ohizko etxebizitza uzteko behar larria baldin badu, Zumaian
erroldatuta dagoen edozein pertsonak edo bizikidetza unitatek erabil dezake
larrialdietako bizitokia.
Aldagaia: Gipuzkoan bizitzea.
Beste herrietako pertsonak ere erabil dezakete larrialdietarako
bizitokia, aurrez dagokion organoak azterketa eta onartu ondoren, beti ere bere
jatorrizko bizilekuko Udal edo dagokion erakundeak horrela eskatzen badu eta
honek tasa ordaintzeaz gain, esan beharko du zergatik komeni den
larrialdietako bizitokia Zumaian izatea.
Aldagaia: Hainbat kasuistika.
— Famili harreman jasanezinak, tratu txar fisiko nahiz psikikoak
direla-eta.
— Eskumen zibilaren aurrean jarraitutako jardunbideetan emandako epai
irmoek agindutako etxegabetzeak, arrazoia izanik baliabiderik ez izateagatik
ordaindu ez izana, jabearen beharra, hondamenditzat jo izana edo antzekoak.
— Harrera zerbitzua behar duen pertsonaren nahiz pertsonen
bizitoki den eraikina hondoa jotzeko zorian dagoela jotzea Udalak.
— Hondamendia, sutea, uholdea, nahiz antzeko ezbeharra.
II. KAPITULUA. ONARPEN PROZEDURA
8. artikulua. Eskaerak hartzea.
Ohiko jardunbidea.
1. Larrialdietako etxebizitza bat esleitzeko prozeduran,
eskaera egitea da lehenengo pausoa. Horretarako, Zumaiako Udaleko Gizarte Zerbitzuen
Sailak eredu bat prestatu du. (Ikus I. eranskina) edo bestela, hauen ekimenez,
alojamendu beharra detektatu ondoren.
2. Gizarte Langileak, balorazio eta Gizarte Diagnostiko bat
egingo du eta bertan zehaztuko ditu pertsona edo bizikidetza unitatearen
beharrak, zergatiak eta adierazpenak. Arreta Plan Pertsonalizatu baten bidez
zehaztuko dira, egindako diagnostikoaren bidez aproposak jo diren prestazioak
eta zerbitzuak.
3. Gizarte Txostena egin ondoren honen berri Gizarte Zerbitzu
Batzordean proposatuko da, eta bertan eskaera onartzea edo ezeztatzea
proposatuko da. Alkate Dekretu bidez ebatziko da larrialdietako bizitokian sartzeko
eskabidea onartu ala baztertu.
6. artikulua. Larrialdiko jardunbidea.
Larrialdietako etxebizitzan, pertsona bat edo batzuen sarrera modu
azkar eta larri batean egin behar den kasuetan, Gizarte Zerbitzuetako
departamentuko arduradunak edo Gizarte Zerbitzuetako Batzordeburuak eskatzailea
zerbitzuan berehala sartzea proposatu ahal izango du. Hori egin bezain
laster, lehen azaldutako ohiko jardunbidea abian jarriko da, behin betiko
ebazpena emate aldera. Zerbitzuan sartu eta hamabost egun natural iragan baino
lehen eman beharko da ebazpen hori.
Larrialdiko jardunbideaz sartu ostean, onuradunak uko egiten badio
espedientea hasten edo bideratzen laguntzeari, edo bideratzen ari dela,
egiaztatzen bada ebazpena ezezkoa izan behar duela, hamar egun natural baino
lehen, zerbitzua utzi beharko duela jakinaraziko zaio. Epea jakinarazpena
jasotzen duenetik hasiko da. Horrela ez badu egiten, apartamentuaren erabiltzailearen
ezinbesteko irtenaraztea hasiko da.
Interesdunak uko egin diezaioke eskabideari, prozesuko edozein unetan.
Hori idatziz egin beharko du. Hala gertatzen bada, espedientea artxibatu
egingo da.
7. artikulua. Iraupena.
Larrialdietako alojamenduan egonaldia gehienez hiru hilabetekoa izango
da, eta modu berezian beste hiru hilabeterako gehitu daiteke, aurrez Gizarte
Zerbitzuak aldeko txostena egin eta ondorengo Alkate Dekretuaren
ebazpenarekin.
8. artikulua. Alojamendu zerbitzuan baja.
Erabiltzaileek Larrialdietako etxebizitza utzi egin beharko dute
arrazoi hauengatik:
— Erabiltzaileak berak hala nahi izan duelako, idatziz adierazi
beharko du.
— Erabiltzailea zigor baten ondorioz etxebizitzatik bota dutelako.
— Erabiltzailea hil egin delako.
— Etxebizitzan bizi ahal izateko aukera eman zion egoera aldatu egin
delako, erabat edo neurri batean.
9. artikulua. Dokumentazioa.
Aurkeztu beharreko dokumentazioa.
Nortasuna.
— Eskatzailearen eta laguntzailearen NANaren fotokopia.
— Familia liburuaren fotokopia.
— Banandutako bikotea: Hitzarmenaren ebazpena eta azken ordainketaren
agiria.
— Lan bila aritzearen ziurtagiria (lanerako adina duten familiakide
guztiena).
— Gaur egun langabetua izatearen ziurtagiria.
Baliabideak eta ondarea.
— Ordainketa egitea nahi den kontu zenbakiaren fotokopia (20 digitu).
— Gaur egungo saldoa eta azken 12 hilabeteetako batez bestekoak.
— Hipoteka mailegua: Azken hilabeteko ordainketaren agiria eta gaur
egungo egoeraren bankuko ziurtagiria (ordaintzeko gelditzen den diru eta
hilabete kopurua).
— Larrialdietako etxebizitza biziko diren familia unitateko kide
guztiek ondasunen ziurtagiria eskatu beharko dute.
Diru-sarrerak.
— Familia unitatearen diru-sarreren frogagiriak (familia unitatea etxebizitza
berean bizi den pertsona taldea da, ondorio hauetarako).
— Balio anitzeko etxebizitzan biziko diren familia unitateko kide
guztien diru sarreren frogagiria (soldatak, pentsioak, aurrezki orriak,
eperako aurrezkiak).
— Pentsioduna: Urteko pentsioaren edo pentsioen GSIN ziurtagiria.
— Langabetuak: Langabeziako diru- laguntzaren ziurtagiria edo
Subsidioaren ziurtagiria.
— DSL-EPOren onuradunak (hala badagokio): Hartzailea izatea egiaztatzen
duen agiria eta hileroko diru-kopurua.
— Azken Errenta Aitorpenaren fotokopia. Aitorpenik ezean eskatzaileak
eta etxebizitzan biziko diren familia unitateko kide guztiek Ogasunaren
ziurtagiri bat lortu beharko dute, aitorpena egitera behartuta ez daudela frogatzeko.
— Udaleko Gizarte Zerbitzuetatik beharrezkotzat jotzen duen beste
edozein dokumentu.
Etxebizitzaren inguruko datuak.
— Etxebizitza jabetzan: OHZren azken ordainagiria.
— Etxebizitza alokairuan, berrakuran edo apopilotzan: Alokairuaren
kontratua eta azken bi hilabeteetako ordainketen ziurtagiria.
— Etxebideko eskaeraren erregistro ziurtagiria.
— Udalak beharrezkotzat hartzen duen beste edozein dokumentazio.
10.artikulua. Ebazpena.
Eskatzailearen dokumentazio guztia jaso ondoren, Oinarrizko Gizarte
Zerbitzuak horren gizarte egoera balioztatuko du. Txosten teknikoa egin
ondoren, kasu bakoitzari dagokion ebazpena proposatuko dio Gizarte Zerbitzuetako
Batzordeari. Ondoren, erakunde eskudunak hartuko du azken erabakia.
III. KAPITULUA. ‑FUNTZIONAMENDUKO BARNE ARAUDIA.
11. artikulua. Funtzionamendu arauak.
Apartamentuek ondo funtzionatuko badute beharrezkoa da guztion
ahalegina, bai egoiliarrena, bai langileena; hortaz, funtzionamendu egokia eta
elkarbizitza errazteko beharrezkoa izango da gutxieneko arau batzuk finkatzea.
— Araudiaren gai orokorrak.
Apartamentuak ohiko etxebizitza modura erabil daitezke.
Larrialdiko apartamentuan bizi direnek behar den errespetu eta
begirunea izango diete gainerako egoiliarrei, elkarren artean bizikidetza baketsua
izan dezaten. Era berean, etxebizitzetako instalazioak ondo zainduko
dituzte, bertan dauden ondasunak kaltetu gabe.
Egoiliarrak ez dira beste egoiliar baten apartamentuan sartuko haren
baimenik gabe.
Egoiliarrek objektu bat aurkitu edo galtzen badute arduradunari
jakinaraziko diote.
Apartamentu barruan ez da gainerako egoiliarrak molestatzeko moduko
zaratarik egingo. Eta apartamentuetatik kanpo ere besten atsedena galaraziko
duen egoerarik ez da sortuko, esate baterako, elkarrizketa ozenekin,
pasilloetan haur jolasekin, ateen danbatekoekin edo antzekoekin.
Egoiliarrak berak arduratu behako dira beren bizitzaz eta behar pertsonalez:
Botikak, elikadura
Apartamentuetan bizi direnak ezingo dute inolako obrarik egin, aurretik
Udalaren baimenik eduki gabe.
Baldin apartamentu batean bizi den egoiliarrak hango giltza galtzen
badu, zentroko arduradunari jakinaraziko dio.
Aldian-aldian apartamentuko arduradunak apartamentuak ikuskatuko ditu,
egoera eta ordena nola dagoen ikusteko, eta garbitasuna edo higienea mantentzearren
edozein arropa, tresna edo objektu erretiratu ahal izango du.
— Garbitasuna e higienea.
Erabiltzaileek txukun eta garbi ibiltzen saiatuko dira, zentroko
langileek garbitasunari eta janzkerari buruz esaten dutenari kasu eginez.
Apartamentua garbi-garbi mantendu behar da.
— Etxebizitzatik ateratzea eta bisitak.
— Erabiltzaileek jakinarazi egin beharko dituzte gertueneko
senitartekoen helbide aldaketak edota horien telefono zenbakien aldaketak.
— Erabiltzaileek askatasun osoa dute etxebizitzatik nahi dutenean
ateratzeko eta sartzeko. Horretarako, bakoitzak bere giltza izango du.
— Erabiltzaile batek gaua etxebizitzatik kanpo igaro behar duenean,
gutxienez 24 orduko aurrerapenarekin jakinarazi beharko dio arduradunari.
— Langileak edo beste erabiltzaileak min ditzaketen eztabaidarik edo
istilurik ez izaten ahalegindu behar da.
— Bisitei dagokionez, ez da ordutegi zorrotzik
ezarriko. Bakoitzak bere sen ona erabili beharko du.
— Erabiltzaileek, erabiltzaile izateagatik, eskubide osoa dute etxebizitzako
instalazioak eta zerbitzuak erabiltzeko. Horien senitartekoek, lagunek edo
bestelako pertsonek ez dute, ordea, eskubide hori izango.
— Etxebizitzan ezin izango du bizi erabiltzaile izendatuta ez dagoen
beste inor.
— Etxebizitzatik kanpo egoiliarrak izan ditzakeen arreta beharrak.
Apartamentuetako erabiltzaile bat gaixotu dela eta ospitaleren batera
eraman behar bada, familia arduratuko da ospitaleko osasun-laguntzaz, gaixoa
zaindu, arreta eskaini eta bisitatzeaz.
— Altzariak.
— Erabiltzaileek, hala nahi badute, beren gauza pertsonalak etxebizitzan
jartzeko aukera izango dute, betiere haiei emandako lekuan horiek sartzeko
leku eta baldintza aproposak egonez gero. Udalak ez du bere gain hartuko
baliozko gauza pertsonalekiko ardurarik, ezta horien mantentze lanekiko edo
garbiketarekiko ardurarik ere.
— Erabiltzaileek salbuespenezko kasuetan soilik eramango dituzte altzariak
etxebizitzara, aurretik zerbitzuko arduradunak berariazko baimena eman
ondoren. Altzari horiek ondo sartu behar dute, eta baldintza egokiak izan
behar dituzte. Erabiltzaileak bere kabuz eraman beharko ditu altzariak.
— Etxebizitzan bizitzeari uzterakoan, erabiltzaileak hasieran
aurkitu zuen bezalaxe eman beharko du etxea. Astebeteko epea izango du bere
gauza guztiak ateratzeko eta, hori egingo ez balu, gauza horiek Udalaren
eskuetan geratuko dira.
— Segurtasun neurriak.
— Ez da asfixia edo sutea eragin dezakeen tresnarik erabiliko, ez
gasezkorik, ez elektrikorik, ez bestelakorik.
— Ezin da ezer bota komunetik edo leihotik.
— Etxebizitzako tresna edo altzari bat hondatzen bada edo horren
funtzionamenduan ohikoa ez den zerbait sumatzen bada, beti eman behar zaio
horren berri arduradunari, horiek konpondu ahal izateko.
— Zalantza, iradokizun eta erreklamazioak.
Apartamentuetako edozein egoiliarrek zalantza, iradokizun edo
erreklamazioren bat egin nahi badu, hauek dira bideak: Zentroko koordinatzaileari
ahoz zuzenean adieraztea edo iradokizun-ontzian idatzita uztea; aldian-aldian
helburu horrekin egiten diren bileretan azaltzea; edo zuzenean Udaleko gizarte
zerbitzuetako arduradun teknikoarena jotzea.
Arau hauetan agertzen ez diren gai guztiei dagokienez, Udalak Gizarte
Zerbitzuen Batzorde Informatzailearen bidez hartutako erabakiei jarraituko
die.
12. artikulua. Erabiltzaileen eskubideak eta betebeharrak.
12.1. Erabiltzaileek erabateko askatasuna izango dute, beti
ere bizikidetzarako arauek ezartzen dituzten mugen baitan.
Erabiltzaileek eskubide hauek dituzte:
— Etxebizitza erabiltzeko eskubidea.
— Norberaren izaera, giza duintasun eta intimitatearekiko errespetua.
Ezingo da inor baztertu ez gizarte mailan, ez ekonomikoan, ezta maila moralean
edo ideologikoan ere.
— Bakoitzak behar duen informazioa jasotzeko eskubidea, bai ahoz, bai
idatziz.
— Prozesuan erabiliko den informazio guztia isilpean gordeko dela bermatzen
duen eskubidea, baldin eta legeak ez badu informazio hori eskatzen.
— Zerbitzu orokorrak eta administrazio zerbitzuak modu egokian funtzionatzeko
eskubidea. Bizitzeko baldintza egokiak edukitzeko eskubidea, baita garbitasun,
segurtasun, errespetu eta intimitate baldintza egokiak edukitzekoa ere.
— Erreklamazioak, kexak eta iradokizunak aurkezteko ohiko bideak erabiltzeko
eskubidea.
— Egunez familiaren eta lagunen bisitak izateko eskubidea.
— Behar izanez gero, erabiltzaileek behar dituzten gizarte zerbitzuak
Oinarrizko Gizarte Zerbitzuko gizarte langileak kudeatzeko eskubidea.
— Erabiltzaileak bere etxebizitzako giltza edukitzeko eskubidea,
indibidualizazio printzipioa bete ahal izateko. Halere, arduradunak ere giltzaren
kopia bat izango du, beharrezkoa denean erabili ahal izateko.
— Erabiltzailearen mendekotasun maila handituko balitz eta ezin izango
balu etxebizitza horretan bizitzen jarraitu, eskubidea izatea Oinarrizko
Gizarte Zerbitzuak beharrezko gestio guztiak egin ditzan, pertsona hori
baliabiderik egokiena izateko.
12.2. Larrialdietako etxebizitzako erabiltzaileek
betebehar hauek izango dituzte:
— Etxebizitza eta ekipamendu guztiak zaindu beharko dituzte.
— Etxebizitza utzi nahi edo utzi behar izanez gero, arduradunari
jakinarazi beharko diote.
— Instalazioak zaindu egin beharko dituzte, eta altzari, tresna eta
ematen zaizkion beste gauza guztiak bereak balira bezala zaindu.
— Erabiltzailearen osasunak okerrera egingo balu, udalaren erabakia
onartu egin beharko du.
— Gizalege eta bizikidetza arauak errespetatu beharko dituzte, bai
guztiontzako guneetan, baita etxe barruan ere.
— Arduradunari utzi egin beharko diote etxebizitzan sartzen, pertsona
horrek izango baitu segimenduaren eta funtzionamendu egokiaren ardura.
— Etxebizitzan bizitzeagatik ezarritako diru kopurua behar den
garaian ordaindu beharko dute. Alde horretatik, erabiltzaileen diru sarreretan
aldaketaren bat gertatuko balitz (adostutako diru kopurua finkatzeko erabili
izan den edozein diru sarrera, alegia), horren berri eman beharko dute aldaketa
gertatu eta 15 egunen buruan:
— Pertsonak jasotzen duen diru- sarreren aldaketa, bai motari, bai
zenbatekoari dagokionez.
— Ondarea areagotu edo murriztu izana.
— Dirua lortu izana, eskubide ekonomikoak gauzatu dituztelako.
— Ez sartzea zerbitzuan animaliarik eta ez gordetzea material
antihigieniko edo eta arriskutsurik. Debekatuta dago armak edukitzea.
— Ez egitea etxebizitzan irabazi xedea duen inolako jarduerarik.
— Zerbitzuko giltzak ez kopiatzea, ez eta inori uztea ere. Egonaldia
amaituta, giltzak Gizarte Zerbitzu Departamentuan utzi beharko ditu, zerbitzutik
baja ematen zaion egun bertan.
— Hainbat bizikidetza unitateko pertsonek partekatzen badute zerbitzua,
elkarrekin bizitzeko arauak bete beharko dira, garbiketa dela, higienea dela,
ordutegiak direla. Nor bere seme-alabez arduratuko da, bai eta bere gela eta
objektu pertsonalak txukun eta garbi edukitzeaz ere. Etxeko lanei eta
osagai komunei dagokionez, akordio batera iritsi beharko dute eta, gero,
errespetatu eta bete.
— Onuradunen arteko gatazka edo desadostasunaren kasuan, Gizarte Zerbitzuetako
pertsonalak, edo horrela bada kontratatutako enpresarenak, egoera aztertuko
du eta onartu eta bete behar diren erabaki aproposenak hartuko ditu.
13. artikulua. Diziplina araubidea.
Bizilagunekiko edo langileekiko bizikidetza errespetatzen ez duten
erabiltzaileei zigorra ezarriko zaie, baita sarbide eskaeran datu faltsuak
ematen dituztenei ere.
Oro har, Araudi honetako edozein arau urratzea hutsegitetzat hartuko
da. Hutsegiteak honela sailkatuko dira: Arinak, larriak edo oso larriak.
Erregelamendua errespetatzen ez duten erabiltzaileek behin betiko
kanporatuak izateko zigorra ere jaso lezakete.
14. artikulua. Hutsegite motak.
Etxebizitzaren barruan gertatzen den edozein kalteren ardura
(zerbait egiteagatik edo zerbait ez egiteagatik) bertan bizi direnena da.
Alde horretatik, hutsegiteak oso larriak, larriak edo arinak izan
daitezke.
Oso hutsegite larriak:
a) Hiru hutsegite larri edo gehiago egitea.
b) Etxebizitzako kideak, bizilagunak edo langileak erasotzea
edo bortizki tratatzea.
c) Aitorpenak faltsutzea eta ezkutatzea edo zehaztu gabeko
datuak ematea, etekina atera ahal izateko.
d) Etxebizitzako ondasunetan kalte handiak eragitea edo
besteekiko harremanetan liskar larriak sortzea.
Hutsegite larriak:
a) Hiru hutsegite arin edo gehiago egitea.
b) Etxebizitzako edozein ondasun edo gauza lapurtzea,
baita beste edozein erabiltzaileren edo langileren gauzak ere.
c) Adostutako diru kopurua berandu ordaintzea, inolako
azalpenik eman gabe.
d) Etxebizitzan erabiltzaileen senitartekoren edo lagunen
bat bizitzea, nahiz eta aldi baterako izan, aurretik udaleko Gizarte Zerbitzuei
jakinarazi gabe edo horretarako arrazoirik eman gabe.
Hutsegite arinak:
a) Langileekiko edo beste erabiltzaileekiko errespeturik ez
agertzea: Jendea gaizki tratatzea hitzez edo jarreraz, edo hitz txarrak
esatea.
b) Etxebizitzako altzariak, sukaldeko tresnak, gauzak eta
instalazioak zabarkeriaz edo arretarik gabe erabiltzea, hori guztia pertsonaren
adinari edo egoera fisikoari egotzi ezin bazaio, bederen.
15. artikulua. Zigorrak.
Aurreko hutsegiteren bat egiten duen erabiltzaileari zigor hauek
ezarriko zaizkio:
Oso hutsegite larriak:
— Erabiltzailea behin betiko kanporatuko da etxebizitzatik.
Hutsegite larriak:
— Kanporatua izateko arriskuaz ohartaraziko zaio eta 90 euroko isuna
ordaindu beharko du. Hirugarren ohartarazpenaren ondoren, behin betiko
kanporatuko da.
Hutsegite arinak:
a) Ahozko edo idatzizko ohartarazpenak.
b) Hiru hutsegite arin hutsegite
larri bat bihurtuko dira.
16. artikulua. Hutsegiteei buruzko
erabakiak.
Arautegi honetan ezarritakoaren hutsegiteei
buruzko erabakiak Alkateak hartuko ditu.
Arautegi honetan aurreikusitako hutsegiteei
isunak jartzeko prozedura, otsaileko 20ko Euskal Herriko Erkidegoko
administrazio publikoen isunak jartzeko ahalmena, 2/1998 Legean jarritakoa
izango da.
IV. KAPITULUA. ERREGIMEN
EKONOMIKOA
17. artikulua. Zerbitzuaren tasa.
Zumaiako Udalak urtero, ordenantza fiskalen onarpenaren bitartez,
erabakiko du etxebizitza bakoitzaren kostua.
18.artikulua. Zerbitzuaren finantzaketa.
Zerbitzuaren urteroko finantzaketa diru iturri hauen bidez egingo
da:
— Erabiltzaileek ordaindutako dirua.
— Erabiltzaileei emandako dirua, apartamentuaren kuota ordaintzeko.
19.artikulua. Erabiltzaileek ordaindu beharrekoa.-
Erabiltzaileek tasaren %100 ordainduko dute honelako egoeretan:
Onuradunek beren bizikidetza unitateari duen kide kopuruagatik
legokiokeen D.S.B.E.ren %150 baino diru-sarrera handiagoa baldin badituzte.
Erabiltzaileen tasaren %50 ordainduko du honelako egoeretan:
Bere bizikidetza unitateari duen kide kopuruagatik legokiokeen
D.S.B.E.ren %100 baino sarrera handiagoak eta %150 edo txikiagoak baditu.
Erabiltzaileek tasaren %10 ordainduko du honelako egoeretan:
Bere bizikidetza unitateari duen kide kopuruagatik legokiokeen
D.S.B.E. besteko sarrerak edo sarrera txikiagoak baditu.
Arrazoi bategatik edo besteagatik hartu izan diren pertsona batzuek
nahiz pertsona talde batzuek partekatzen badute zerbitzua, eragindako
gastuak apartamentuan dauden beste erabiltzaileek konpentsatu ahal izango
dituzte.
Zerbitzu behar izatearen arrazoia den ezbehar edo egoerak eragindako
gastuak estaltzen dituen asegururik badu, aseguru konpainiari apartamentuaren
tasa ordaintzea eskatuko zaio.
Zerbitzua erabiltzen ari dela, bizitoki gastuak estaltzeko laguntza
pribatu nahiz publikorik jasotzen badu, dagokion diru-laguntza bizitokia
ordaintzeko erabiliko da.
Horrela eskatzen duten egoeran baldin badaude, larrialdietako
apartamentuan dauden lehen 7 egunak ez dute tasarik ordainduko. Egoera berezi
hauek, dagokion gizarte txostenean azaldu beharko dira.
V. KAPITULUA. ‑IRADOKIZUN ETA KEXAK AURKEZTU, IZAPIDETU ETA EBAZTEA
Larrialdietako apartamentuko egoiliarrek zuzenean parte hartu ahalko
dute zerbitzuen funtzionamenduan, denbora guztian edo momentu jakin batzuetan,
horretarako iradokizunak eta kexak aurkeztuz. Zerbitzuaren erabiltzaile ez
izanagatik bisitari, laguntzaile eta/edo senitarteko modura zerbitzuarekin
nolabaiteko harremana duten beste pertsona batzuek ere erabili ahal izango
dute parte hartzeko bide hau.
Iradokizun eta kexak aurkezteko honako bideak jarriko dira erabiltzaileen
eskura:
1. Kexa eta iradokizunen ontzia: Ondo ikusteko moduko
tokian eta eskura egongo da jarrita, eta bertan utzi ahalko da idatzia.
2. Iradokizun eta kexak dagokionari postaz, posta
elektronikoz edo faxez bidaltzeko aukera egongo da.
Iradokizunak izapidetu eta ebazteko.
Egon diren iradokizunak eta/edo kexak eta horien bideragarritasuna
aztertu ondoren, egin direnetik gehienez ere 30 egun balioduneko epean erantzun
egin beharko zaie egoiliarrei.
Idatzia egin beharrean ahoz erantzun ahalko da baldin eta
erreklamazioa egin duen egoiliarra erabat gustura badago egin diren jarduerekin
edo eman zaizkion azalpenekin.
Erreklamazioak egiteko beste bide batzuk.
Kexak jartzeak ez du eragozten
administrazio-errekurtsoa jartzeko edo epaitegietara jotzeko bidea. Horrez
gain, indarrean dagoen legediak ezarritako beste edozein erreklamazio-bide
erabili ahal izateko zehaztuta dauden legezko epeen iragaitea ere ez du etengo.
AZKEN XEDAPENA
Arautegi hau indarrean sartuko da, Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratu eta hurrengo egunean.