103. zenbakia | Data 2011-06-01 | 14 orria |
ARRASATEKO UDALA
Kontuhartzailetza
Arrasateko Udalaren Kontratazioko administrazio prozedurak arautzen
dituen Udal Ordenantza.
Arauzko jendaurreko informazio epea iragan denez batere erreklamazio
edo oharpenik hartu gabe, behin betikotzat jo da Udalbatzarrak 2011ko
apirilaren 7an hartutako erabakia, Arrasateko Udalaren Kontratazioko
administrazio prozedurak arautzen dituen Udal Ordenantzaren hasierako
onespenari buruzkoa.
Akordio hau bi hilabeteko epean, iragarki hau Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratzen den
egunetik hasita, Bilbon dagoen Euskal Herriko Justizia Auzitegi Nagusiko
Administrazioarekiko Auzietarako Aretoan administrazio auzigaietako errekurtsoa
aurkeztu ahal izango da.
Toki jaurbidearen oinarrien apirilaren 2ko 7/1985 legearen 70.2
artikuluak xedatzen duenaren arabera, onartutako Ordenantzaren testu osoa
argitaratzen da.
Arrasate, 2011ko maiatzaren 27a.—Ino Galparsoro Markaide, jarduneko
alkatea. (6406
Arrasateko Udalaren kontratazioko administrazio prozedurak arautzen
duen udal ordenantza.
Noiz onartua: 2011/04/07 udalbatzarrean.
ATARIKOA
Sektore Publikoaren Kontratuen 30/2007 Legea, 2007ko urriaren 30ekoa,
onartu eta gero, Arrasateko Udalak 2005eko azaroaren 3an egindako osoko
bilkuran onartutako «Kontratazioko administrazio prozedurak arautzen dituen
Udal Ordenantza»ren araudi berria aldatu beharra dauka Udalak eta araudi
berriari egokitu beharra dauka.
Horrela, Lege berriari egokituko zaizkio kontratu txikiak mugatzen
dituzten zenbatekoak, sortutako kontratazio prozedura berriak sartzen dira,
hala nola, elkarrizketa lehiakorra eta lankidetza hitzarmen publiko pribatua
dira, eta kontratazio espedienteak izapidetzean arazo ziren Ordenantzaren
aspektuak egokitu dira.
Azkenik, Arrasateko Udaleko Kontratazio Mahai iraunkorraren osaera
aldatu da, eta haren funtzionamendua erregulatu da, hori guztia Sektore
Publikoaren Kontratuen 3072007 Legearen, 2007ko urriaren 30ekoa, 295. artikulua
aplikatzearen ondorioz; lege horrek ezartzen du Kontratazio Mahai bat eratu
behar dela kontratazio organoari laguntzeko, prozedura irekiaz, murriztuaz eta
publizitate bidezko negoziatuetan kontratuak adjudikatzeko. Mahai hori ere
eskuduna izango da kontratazio organoari laguntzeko, publizitaterik gabeko
prozedura negoziatuetan, nahiz eta, kasu honetan, aukerakoa izan haren eraketa.
Mahai hori osatzeko, bereziki mahai teknikoa, kontuan hartu da Sektore
Publikoaren Kontratuen Legearen bigarren xedapen gehigarrian xedatutakoa.
Hemen jasotzen diren arauek administrazio kontratazioari buruz
indarrean dagoen araudia garatzen dute, eta kontratazio publikoa behar den
moduan erabiltzea ekarriko duten prozedurak erabili ahal izango dira;
kontratazio publikoa beharrezkoa da egunetik egunera, udal jarduerak behar den
moduan funtzionatzeko.
I. TITULUA
IZAERA OROKORREKO XEDAPENAK
1. artikulu. Xedea.
1. Ordenantza honen xedea da:
a) Kontratazio espedienteen
izapidetze uniformea lortzea, ahal dela izan ez dadin kontrolik gabeko
egoerarik eta segurtasun falta juridikoko egoerarik.
b) Eraginkortasun handiagoa
lortzea Udalaren funtzionamenduan, kontratazioaren eremuan administrazio
kontratazioa arautzen duen indarrean dagoen legeriak jartzen dituen
mekanismoak erabiliz.
2. Helburu horiek lortzeko,
Ordenantza honek prozedura arau batzuk ezartzen ditu, hauek guztiak arautzeko:
Arrasateko Udalak egindako obren administrazio kontratuak, obra publikoaren kontzesioa,
zerbitzu publikoen kudeaketa, hornidurak eta zerbitzuak, Sektore Publikoaren
Kontratuen 30/2007 Legean, urriaren 30ekoa, aurreikusitako adjudikazio
prozeduren eta eraren bidez.
2. artikulua.
Aplikazio eremua.
1.
Ordenantza hau aplikatuko zaie hauei guztiei: Arrasateko Udalean egiten
diren eta, aukerako izaeraz, erakunde autonomoetan egiten diren kontratazioko
ohiko prozedurei (obra, obra publikoko kontzesioei, zerbitzu publikoetako
kudeaketari, hornidurei eta zerbitzuei, bai eta pribatuak edo eta
administratibo bereziak direnean).
3. artikulua.
Kontratatzeko organo eskudunak.
Kontratatzeko eskumena zehaztuko du Tokiko Erregimenari buruz
indarrean dagoen legerian xedatutakoak, beste udal organo batzuen alde legeko
udal organo eskudunek ematen dituzten erabakien edo ordezko akordioen kalterik
gabe.
Kontratu txikietan izan ezik, kontratazio organoak bere adjudikazio
erabakiak hartuko ditu, Kontratazio Mahaiak lagunduta.
4. artikulua. Kontratazio
unitatea.
Kontratazio unitateari dagozkio egiteko hauek:
a) Kontratazio prozedura
ireki, murriztu eta negoziatuen administrazio kudeaketa egitea, eta horietan
hauek sartuko dira:
— Klausula Ekonomiko-Administratiboen Agiriak egitea.
— Kontratazio espedienteetan nahitaezko txosten juridikoa egitea.
— Lizitazioen kudeaketa: Iragarkiak bidaltzea, eskaintzak hartzea,
kontratazio mahaiaren deialdiak eta aktak, kontratuak sinatzea, fidantzak
jarri eta itzultzea eta kontratuen aldaketari buruz informatzea, prezioak
berraztertzea, luzapenak, mugaegunak, baliabideak izapidetzea.
— Kontratazio mahaiaren idazkari lanak egitea.
— Preskripzio teknikoen agiriak prestatzeko eta jasotako eskaintzen
balorazio txostena egiteko izapideetan sailei laguntzea.
— Sailek egin beharreko izapideak betetzen
direla kontrolatzea.
b)
Agiri eta prozedura ereduak egitea, bai eta Udalarentzat jarduera
irizpide erkideak finkatzea ere.
c) Erosketa zentralizatutzat jotzen
diren ondasunen kontratazioa, hala nola, bulegoko materiala, altzariak,
telefonia zerbitzuak eta beste ondasun batzuk.
5. artikulua.
saileko buruen egitekoak.
Udal sailetako buruen erantzukizuna izango da
sailek eurek sustatutako kontratazio espedienteak bultzatu eta izapidetzea.
Bereziki, nahitaez hauek egin behar dituzte saileko buruek:
a)
Aurretik egin behar diren txostenak eta gainontzeko izapideak egitea,
horien arabera egin nahi dituzten kontratazioak sustatzeko direnak. Edozelan
ere, nahikoa izango da, ondorio horretarako, saileko buruek ontzat ematea
zerbitzuburuek edo teknikari eskudunek sinatzen dituzten txostenak.
b) Prozedura ireki, murriztu
eta/edo negoziatuetan, lizitazioa agindu behar duten preskripzio teknikoen
Agiriak egitea, bai eta Klausula Ekonomiko-administratiboen Agirietan
(lizitazio mota, balorazio irizpideak,) sartzea komenigarritzat jotzen
dituzten proposamenak ere.
c) Kontraturik onena lortzeko
beharrezko diren gestioak egitea, bai eta lizitazioetan aurkeztutako eskaintzak
baloratzeko txosten teknikoak egitea ere. Edozelan ere, nahikoa izango da,
ondorio horretarako, saileko buruek ontzat ematea zerbitzuburuek edo
teknikari eskudunek sinatzen dituzten txostenak.
d) Ez lagatzea kontratuaren
exekuzioa hasi dadin, xedatutako prozedura betetzen den edo ez egiaztatu
barik, bereziki, kontratua formalizatzea.
e) Sailaren esparruan egindako
kontratuen exekuzioa jarraitu eta kontrolatzea, zehazki epeei, kalitateei,
prezioei eta abarri buruz. Hala badagokio, berraztertu, aldatu, iraungi,
geldiarazteko behar diren espedienteak izapidetzen hastea, eta, organo
eskudunak onartu baino lehen, sinatutako kontratuei buruz egindako fakturen eta
ziurtagirien berri ematea.
f) Kontratuen likidazioak onartzeko
beharrezko diren txosten teknikoak egitea, lizitatzaileek jarritako bermeen
itzulketak izapidetzeko.
g) Kontratazio organoak
eskatutako txostenak egitea, kontratuekin lotuta, haien exekuzioari buruz eta
izan litezkeen gorabeherei buruz.
II. TITULUA
ESPEDIENTEAK IZAPIDETZEA ETA KONTRATUAK ADJUDIKATZEKO ERAK
6. artikulua.
espedienteen izapidetzea.
1.
Ordenantza honetako 8. artikuluan aurreikusitako kontratuak izan ezik,
kontratu txikien kontsiderazioa izango dutenak eta oso-osorik sail bakoitzean
izapidetuko direnak, gainontzeko kontratuak izapidetuko dira bai prozedura
negoziatu moduan bai prozedura ireki edo mugatu moduan, elkarrizketa lehiakor
moduan, Lankidetza Kontratu Publiko Pribatu moduan, Sektore Publikoaren
Kontratuen Legean aurreikusitakoaren arabera.
2.
Horiek izapidetuko dira era konpartituan kontratua sustatzen duten
sailen edo zerbitzuen artean eta Kontratazio Unitatearen artean, Ordenantza
honetako 4. eta 5. artikuluetan bakoitzari emandako funtzioen arabera.
3.
Espediente horiek izapidetzeko, alkateak ahalmena izango du, batetik,
prozedura eskuliburua edo eskuliburuak eta, bestetik, bidezkotzat jotzen dituen
agiri normalizatu osagarriak onartu, aldatu edo derogatzeko, beti Ordenantza
honetan finkatutako printzipioen barruan.
7. artikulua.
Kontratista aukeratzea.
1.
Kontratu txikiak zuzenean adjudikatu ditzake kontratazio organoak, eta
horretarako Ordenantza honetako 8. artikuluan ezarrita datozen betebeharrak
baino ez ditu eskatuko.
2.
Prozedura negoziatuetan kontratua adjudikatuko dio Administrazioak
frogagiriez aukeratutako enpresariari, hura egiteko gaitasuna duten hiru
enpresari behintzat, eskaintzak eskatu eta gero, betiere ahal denean, eta
aukeratutako enpresarekin finkatuko du prezioa eta jardundako guztia jasoko du
espedientean.
3.
Prozedura irekietan eta mugatuetan adjudikazioa izango du, oro har,
proposamenik onuragarriena egiten duen lizitatzaileak, kontuan izanik
agirietan ezarritako balorazio irizpideak, eta kontuan izanik Administrazioak
eskubidea izango duela bete gabe deklaratzeko.
4.
Elkarrizketa lehiakorrean, kontratazio organoak elkarrizketa bat egingo
du aukeratutako izangaiekin, haiek hori eskatu eta gero, haien beharrei erantzun
nahian soluziobide bat edo hainbat garatzeko eta soluziobideok oinarria izango
dira aukeratutako izangaiek eskaintza bat aurkeztu dezaten.
III. TITULUA
PROZEDURAKO ARAUAK
8. artikulua.
kontratu txikia.
Kontratu txiki moduan izapidetuko dira 50.000 eurotik beherako
kopuruko obren kontratuak, bai eta, beste kontratu batzuk direnean, 18.000
eurotik beherako kopuruko kontratuak ere.
Kopuru horiek aldatu egingo dira administrazio kontratazioari buruz
aplikagarria den legeriak muga horiek aldatuz gero.
Kontratu txikietako espedientea izapidetzeak hauek exijituko ditu:
— Aurrekontua edo Proiektua, obra kontratuak direnean.
— Gastua onartzea, udal aurrekontuak betetzeko arauetan ezarritakoaren
arabera.
Bestalde, 30.000 eurotik beherako zenbatekoaz obra kontratu txikietan
espedientearen tramitazioetan, eta gainontzeko kontratuetan 12.000 eurotik
gorako zenbatekoez, hauek egin behar dira:
— Kontratua egin beharra egiaztatzen duen txosten bat.
— Aurrekontua edo Proiektua, obra kontratuak direnean.
— Udal kontu-hartzaileak aldez aurretik gastuaren fiskalizazioa
egitea.
— Kontratu txikia justifikatzen duen Kontratazio Unitatearen txostena.
— Hiru aurrekontu eskatzea, betiere ahal bada. Hala izan ezean,
espedientean jasota egongo da gorabehera hori justifikatzen duen txostena.
— Eta hori adjudikatzeko erabakia, sustatzen duen saileko buruak
proposatu eta gero.
Halaber, enpresek jarduteko gaitasunaren egiaztagiria eskatu daiteke,
bai eta kontratua administrazio agirian sinatzeko ere, beharrezkotzat jotzen
den kasuetan.
10. artikulua. Prozedura negoziatua.
Prozedura negoziatuaren bidez izapidetuko dira
Sektore Publikoaren Kontratuen Legean jasota datozen gorabeheretako bat duten
kontratuak, zenbatekoa dela-eta kontratu txiki moduan tramitatu behar diren
kasuetan izan ezik.
Edozelan ere, prozedura negoziatu bidez izapidetu ahal izango dira
azken horiek, salbuespenezko gorabeherek hala aholkatzen dutenean, salbuespen
horiek espedientean behar den bezala egiaztatu behar direlarik.
11. artikulua. Prozedura irekia.
Prozedura irekiaz izapidetuko dira zenbatekoa
dela-eta kontratu txiki moduan adjudikatu ezin daitezkeen kontratuak eta beti
prozedura negoziatua aplikatzeko kasu bat ere biltzen ez bada eta
kontratuaren ezaugarriengatik beharrezkoa jotzen ez denean prozedura mugatua
aplikatzea.
Prozedura irekian interesa duen enpresari guztiek aurkeztu dezakete
proposamen bat, eta ezingo dira negoziatu lizitatzaileekin kontratuaren
terminoak.
12. artikulua. Prozedura mugatua.
Prozedura mugatuaz adjudikatuko dira zenbatekoa
dela-eta kontratu txiki moduan adjudikatu ezin daitezkeen kontratuak eta beti
prozedura negoziatua aplikatzeko kasu bat ere biltzen ez bada eta
kontratuaren ezaugarriengatik beharrezkoa jotzen bada enpresariak aukeratzea,
haien kaudimena kontuan izanik.
13. artikulua. Elkarrizketa lehiakorra.
Elkarrizketa lehiakorra erabili daiteke bereziki kontratu konplexuak
direnean, kontratazio organoaren iritziz prozedura ireki edo mugatuaren
erabilerak ez dakarrenean kontratuaren adjudikazio egokia.
IV. TITULUA
ARAU ESPEZIFIKOAK
14. artikulua. eskaintzak
baloratzeko irizpideak.
Proposamenak baloratzeko prozedura ireki, mugatu eta negoziatuetan,
kontratuaren xedeari zuzenean lotutako irizpideen arabera jokatu behar da, eta
horiek mugatuko ditu kontratazio organoak eta zehaztuko ditu administrazio
klausula berezien agirietan.
Lehentasuna emango zaie kontratuaren xedearen ezaugarriak aipatzen
dituztenei, agirietan ezarritako formulak aplikatuz lortutako kopuruen edo portzentajeen
bidez baloratu daitezkeenak.
Ahal den guztietan, eta kontratuaren xedearekin lotuta beti,
proposamenak baloratzeko, dagozkion agirietan sartuko dira klausula sozialak
eta/edo ingurumeneko klausulak.
15. artikulua. Kontratuak aldatzea.
Kontratua hobetu eta gero, aldaketak sartu
daitezke kontratuan agirietan hala aurreikusi denean bakarrik edo lizitazio
iragarkian jasota datorrenean bakarrik edo 30/2007 Legearen 92. quater
artikuluan ezarritako kasuetan eta ezarritako mugekin. Aldaketok ezingo diete
eragin kontratuaren oinarrizko baldintzei.
Kontratuak aldatzeko espedienteak izapidetzeko,
arau aplikagarriek eskatutako baldintzez gain, eta Kontratazio Organoak onartu
baino lehen, izapide edo tramite hauek egin behar dira:
— Kontratua aldatzeko beharra justifikatzen duen txostena-proposamena,
kontratuaren sail arduraduneko buruarena, bai eta proposatutako aldaketen
xehetasuna eta haren balorazio ekonomikoa ere.
— Kontratazio Unitatearen txostena.
— Udal kontu-hartzailearen fiskalizazioa.
16. artikulua. Kontratuak luzatzea
eta prezioak berriro aztertzea.
Banakako espedientekoak izango dira kontratuak luzatzea eta prezioak
berriro aztertzea. Espediente horiek Kontratazio Mahaiak edo kontratua sustatzen
duen sailak hasiko ditu, eta kontratuaren ardura duen sailaren txostena-proposamena
egin eta gero, organo eskudunak onartuko du, udaleko eskumen banaketaren
arabera.
17. artikulua. Penalitateak
ezartzea eta/edo kontratuak amaitzea.
Penalitateak ezartzeko eta/edo kontratuak amaitzeko espedienteak
izapidetzeko, arau aplikagarriek eskatutako baldintzez gain, eta Kontratazio
Organoak onartu baino lehen, izapide edo tramite hauek egin behar dira:
— Penalitateak ezarri eta/edo kontratua amaitzeko beharra justifikatzen
duen txostena-proposamena, kontratuaren ardura duen saileko buruarena.
— Kontratazio Unitatearen txostena.
18. artikulua. bermeak itzultzea.
1. Behin-behineko bermeak
interesdunei itzuliko zaizkie, kontratua adjudikatu eta berehala.
2. Behin betiko bermea itzuliko
da kontratuaren likidazioa onartu eta gero, bermeari buruz erabili behar den
erantzukizunik ez badago eta, hala badagokio, bermearen epea igarotakoan.
Kontratazio organoak erabakiko du itzultzea, teknikari eskudunaren txostena
izan eta gero; txosten horretan egiaztatuko du, batetik, kontratuaren
exekuzioa zuzena dela eta, bestetik, egokia den edo ez itzultzea.
19. artikulua. prezioa ordaintzea.
1. Kontratu
txikietan adjudikatzeko erabakiak edo Baldintza Ekonomiko-Administratiboen
Agiriak beste era bat zehaztu ezean, kontratuen prezioa ordainduko da
kontratuko xede diren lanak egin eta gero, adjudikaziodunak dagokion faktura
aurkeztu eta indarrean dagoen araudia bete eta gero.
2. Prezioa legeek ezartzen
duten epean ordainduko da, obra ziurtagiriak ematen dituzten egunetik hasita
edo kontratua osorik edo zati bat bete izana egiaztatzen duten agiriak ematen
dituzten egunetik hasita. Dena den, obra ziurtagiria ematen badu udal
teknikaria ez den beste teknikari batek, epea kontatzen hasiko da Udalean
ziurtagiriak sarrera eginda duen egunetik, eta horretarako Erregistro
Orokorrean entregatu behar da.
20. artikulua. Komunikazioak.
Kontratazio prozeduretan ematen diren jakinarazpen, komunikazio eta
errekerimendu guztiak egingo dira edozein baliabideren bidez, betiere onartzen
badu hura jasota dagoela jasoaraztea eta, lehenetsiz, e-postaren bidez,
proposamenak aurkeztean enpresa lizitatzaileek edo izangaiek jarri duten
helbidera.
V. TITULUA
KONTRATAZIO MAHAIA
21. artikulua. Osaera.
Kontratazio Mahaia, izaera teknikoduna eta berdina kontratu
guztietarako, hauek osatuko dute:
— Mahaiburua: Alkatea edo berak delegatzen duen zinegotzia.
— Mahaikideak:
— Udal idazkaria edo berak delegatzen duen funtzionarioa,
— Udal kontu-hartzailea edo berak delegatzen duen funtzionarioa,
— Kontratazioa sustatzen duen saileko burua edo berak delegatzen duen
funtzionarioa.
— Kontratazio teknikaria edo berak delegatzen duen funtzionarioa.
— Idazkaria: Kontratazio teknikaria edo berak delegatzen duen funtzionarioa.
22. artikulua. bilkuren
araubidea.
1. Mahaiak bilera egingo du,
izaera arruntekoa, betiere jorratu beharreko gaiak daudenean, aste bateko
maiztasunez eta gai zerrenda batez, aurreikusitako kontratazio jarduera guztiak
jasoko dituena.
2. Izaera bereziaz egingo ditu
bilerak, hala behar duenean, prozedura lizitatzaile bat egiteari buruz.
3. Mahaia balioz eratzeko,
bilkuran egon behar da kide guztien gehiengo osoa, eta kasu guztietan
mahaiburua, udal idazkaria, udal kontu-hartzailea eta Mahaiko idazkaria.
4. Kasu guztietan Kontratazio
Mahaiaren funtzionamendua aginduko du Herri Administrazioen Araubide
Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992
Legean orokortasunez kide anitzeko organoei buruz aurreikusitakoak.
5. Kontratazio Mahaiaren
bilkuretara etorri daitezke udalbatzako kideak, hitzarekin baina botorik
gabe.
6. Halaber, etorri daitezke,
hitzarekin baina botorik gabe, horretara udaleko arduradun teknikari guztiak,
Mahaiak eskatzen duenean etortzeko, aholkularitza lanak egiteko.
23. artikulua. Funtzionamendua.
1. Mahaia eratu eta gero,
lehenik eta behin, egintza pribatuan, garaiz eta behar bezala aurkeztutako
eskaintzen agiriak kalifikatuko ditu.
Agiriak kalifikatu eta gero, egintza deklaratuko da publiko, egoki
kalifikatutako proposamenak irekitzeko.
Administrazio Klausula berezien agiriak adjudikazio irizpideak izanez
gero, horien kuantifikazioa balio epai baten araberakoa delarik eta
proposamenekoa ez den gutu-nazal batean aurkeztu behar delarik, gutun-azal
horiek irekiko dira banan-banan, eta horien barruan dagoen dokumentazioa emango
zaio baloratzeko ardura duen organoari.
Irizpideei buruzko dokumentazioa baloratu eta gero, horien ponderazioa
balio epai baten araberakoa izanik, Mahaiak, jendaurreko egintza batean,
irizpide horiei esleitutako puntuazioa jakinaraziko du eta era automatikoan
ebaluatu daitezkeen irizpideei dagozkien gutun-azalak irekiko ditu. Geroago,
era pribatuan, bidezkotzat jotzen dituen erabakiak hartuko ditu, adjudikazio
proposamenak egiteko.
Horien guztien gaineko akta egingo da, eta adjudikazio proposamenekin
batera kontratazio organoari bidaliko zaio.
2. Adjudikazio proposamena
egingo da, adjudikazio irizpide bat bakarrik erabiliz gero, preziorik merkeena
eskaintzen duen lizitazio enpresaren alde, eta proposamen horrek ez du sortuko
ezein eskubiderik proposatutako enpresariaren alde.
Adjudikazio irizpide bat baino gehiago erabiltzen diren prozeduretan,
adjudikazio proposamenak izan behar du administrazio klausula berezien
agirietan adierazitako irizpideen ponderazioa.
3. Egoki iritzitako eta
kontratuaren helburuarekin lotutako txosten juridikoak eta teknikoak eskatu
ahal izango ditu Mahaiak.
4. Mahaiaren proposamenak
onartuko dira joandako kideen botoen gehiengo soilez, eta berdinketa dagoenean,
mahaiburuaren kalitateko botoak erabakiko du.
XEDAPEN IRAGANKORRA
Ordenantza hau behin betiko onartu baino lehen hasitako kontratazio
espedienteek tramitazioa jarraituko dute Baldintzen Agirietan jasota datozen
tramiteen arabera, behin betiko adjudikatu arte.
XEDAPEN DEROGATZAILEA
Derogaturik dago Udalbatzarrak 2005eko azaroaren 3an onartutako
Arrasateko Udalaren Kontratazioko Administrazio Prozedurak arautzen dituen
Udal Ordenantza.