Web edukia bistaratu Web edukia bistaratu

Herritarrei informazioa, laguntza eta arreta ematen dien langileen jokabide kodea

Beren eginkizunen artean herritarrei informazioa, laguntza eta arreta eskaintzea duten langileek bereziki, eta beren eginkizunak direla eta herritarrekin harremanak dituztenek, oro har, beren portaeran ondorengo printzipioak beteko dituzte:

  • Zuzentasunez kasu egin eta herritarren aurrean identifikatzea, horrela eskatuz gero. Oro har, izen-abizenez identifikatuko bada ere, foru departamentuek arrazoituta horrela proposatzen dutenean inplikatutako langile bakoitzari esleitutako zenbakiaren bidez egingo da, haien eskubideak babesteko.
  • Beren lan ataleko zerbitzuen katalogoa ezagutzea, zerbitzu horietako bakoitzari atxikitako organoak eta/edo pertsonak eta, era berean, unitate administratiboen zuzendaritzak eta eskaera epearen baldintza duten zerbitzuen ezaugarri orokorrak.
  • Eskatzen zaienean, inprimaki ofizialak eta kasuan-kasuan gainerako agiriak entregatzea herritarrei, inprimaki horiek noiz eta non aurkeztu behar diren adieraziz eta gaiari buruz edozein kontsulta egiteko jakitea komeni zaizkien posta helbideak, telefono zenbakiak eta helbide elektronikoak emanez.
  • Ezin badute informazio eskaera bat berehala bete, nahiz eta eskatzaileak eskubidea izan, zergatik ezin den adieraztea eta hari datuak hartzea, informazio hori eskuragarri dagoela ahalik eta lasterren jakinarazteko.
  • Eskatutako informazioa beste unitate bati badagokio, eta ez eskaera jaso duenekoari, eskatzaileari ohar bat idatziko diote, nora jo behar duen edo zein telefono zenbakira deitu behar duen eta nori zuzendu behar zaion adieraziz.
  • Eskatutako informazioa kudeatzeko denbora batean itxaron behar badu, eskatzaileari zenbat denbora itxaro behar duen adieraziko dio informazioa jaso arte.
  • Beren zerbitzuak eskatu dituzten herritarrei eta egin duten kontsultaren gaiari buruzko isiltasuna gordeko dute lanlekutik kanpo eta departamentuaren barneko gaiak ere isiliean edukiko dituzte.
  • Eskatzen duen orori, kexak, iradokizunak eta eskaerak egiteko behar diren inprimakiak emango dizkiote eta, eskatuz gero, betetzen lagunduko diete.